Recenzie de carte | În The Gutsy Girls of Science, studenta de clasa a 11-a Ilina Singh celebrează femeile de știință care au deschis calea-Artă și cultură Știri , Firstpost

Ilina Singh adoptă un ton prietenos, conversațional, pentru a-și întreba cititorii dacă ar dori să ia în considerare o carieră în domeniile în care fiecare dintre aceste femei a ales să lucreze. Stilul ei de scris este în ton cu ceea ce s-ar bucura colegii ei.

În copilărie, mă întrebam de ce nu auzim niciodată de femei de știință la cursurile noastre de fizică, biologie și chimie. Absența a fost deosebit de izbitoare pentru că toți profesorii mei de științe din școală erau femei. Cât mi-aș fi dorit să fi urmărit această curiozitate și să fi încercat să găsesc răspunsuri!

Când Ilina Singh, din Gurgaon, care este în clasa a 11-a, s-a așezat să aleagă disciplinele pentru liceu, ea s-a gândit cu atenție la perspectivele viitoare pentru tinerele femei de știință din India. Ea și prietenii ei au încercat să întocmească o listă de femei de știință remarcabile, dar nu au reușit să vină cu alte nume decât Marie Curie, care a primit Premiul Nobel de două ori.

Din fericire, Singh a dat peste un tweet al Guvernului Indiei care sărbătorește 11 femei de știință indiene – Archana Sharma, Janaki Ammal, Darshan Ranganathan, Asima Chatterjee, Kadambini Ganguly, Iravati Karve, Anna Mani, Rajeshwari Chatterjee, Raman Parimala, Bibha Chowdhuri și Kamal Ranadive. Singh a fost încântat să afle aceste nume.

Curios din fire, a început să citească. Pe măsură ce s-a cufundat tot mai mult în călătorie, a simțit o nevoie puternică de a împărtăși poveștile lor cu mai multe fete pentru a „ști că astfel de femei curajoase și inteligente au deschis calea pentru generațiile viitoare”. Proiectul de vis a început cu pictând portrete ale acestor oameni de știință și împărtășindu-le prim-ministrului Narendra Modi. Singh s-a întâlnit și pe Smriti Zubin Irani, ministrul femeii și dezvoltării copilului, care a scris tweetul.

Încurajarea pe care a primit-o de la Irani și-a însemnat hotărârea de a scrie o carte despre acești oameni de știință. Visul a devenit realitate, iar cartea a fost publicată acum de HarperCollins India. intitulat Fetele curajoase ale științei, este o colecție emoționantă de anecdote, poezii și activități distractive. Singh a lucrat la text și la ilustrații. Această carte ar fi o completare excelentă pentru bibliotecile școlare și laboratoarele de știință din India.

Ranadive, care a fost premiat Padma Bhushan, a contribuit la cercetările privind leucemia, cancerul de sân și cancerul esofaeg. Ea a co-fondat Asociația femeilor de știință din India în 1973. Singh scrie: „Astăzi, acest institut, cu mai multe filiale în toată India, oferă cămine și grădinițe pentru a le permite femeilor să-și urmărească interesul pentru știință”.

Cartea ei conține povești inspiratoare despre femei din diverse discipline științifice – botanică, chimie, inginerie, medicină, meteorologie, fizică, citogenetică, matematică și antropologie.

Deoarece a fost scris pentru a încuraja fetele care iubesc știința, ea analizează viețile oamenilor de știință în ceea ce privește educația, pregătirea profesională, realizările și provocările lor.

Ganguly, care a devenit prima femeie medic cu o diplomă de medicină occidentală din Asia de Sud, a trebuit să lupte hotărât când a decis să studieze medicina. Colegiul Medical din Calcutta nu admitea femei la acel moment, dar eforturile lui Ganguly au dat roade. Singh scrie: „S-a înscris la colegiu în 1884, după ce a trecut de multe obstacole puse de colegiu și chiar a primit o bursă de la guvern. Ea a continuat să studieze la Edinburgh, Glasgow și Dublin înainte de a se întoarce în India pentru a-și înființa cabinetul medical.”

Singh adoptă un ton prietenos, conversațional, pentru a-și întreba cititorii dacă ar dori să ia în considerare o carieră în domeniile în care fiecare dintre aceste femei a ales să lucreze. De exemplu, după o notă introductivă despre ceea ce face un citogenetician, ea oferă un puzzle pentru a familiariza cititorii cu termenii pe care un citogenetician este probabil să îi folosească – mutație, fenotip, meioză, cromozom, genă, cariotip și multe altele. Stilul ei de scris este în ton cu ceea ce s-ar bucura colegii ei.

În capitolul despre Mani, care a ocupat funcția de director general adjunct al Departamentului meteorologic indian, Singh include un exercițiu practic despre fabricarea unei palete de vânt cu materiale ușor disponibile, inclusiv argilă, hârtie de zmeu, carton, paie și creioane colorate. În alte capitole, Singh împărtășește sfaturi despre observarea stelelor, introduce un joc de condimente și, de asemenea, oferă instrucțiuni pentru a crea un circuit folosind o baterie tip monedă, folie de aluminiu, hârtie de diagramă și multe altele.

Cartea încearcă să conteste noțiunile preconcepute despre anumite subiecte. În capitolul despre Parimala, matematicianul care a primit Shanti Swaroop Bhatnagar Award, cel mai înalt premiu științific din India, Singh scrie: „Credeai că matematica este doar niște aritmetică și algebră? Matematica este un domeniu vast format din multe domenii de studiu.” Ea continuă să vorbească despre unele dintre aceste domenii, și anume topologie, știință actuarială, combinatorie și teoria jocurilor.

Multă dragoste și muncă grea par să fi fost implicată în realizarea acestei cărți minunate. Vine cu o prefață strălucitoare scrisă de Eric Falt, director și reprezentant UNESCO în Bhutan, India, Maldive și Sri Lanka, care este îngrijorat de subreprezentarea femeilor în disciplinele Știință, Tehnologie, Inginerie și Matematică (STEM). .

Falt, care are sediul la New Delhi, scrie: „În prezent, mai puțin de 30% dintre cercetătorii din întreaga lume sunt femei și doar 30% dintre toate studenții selectează domenii legate de STEM în învățământul superior. La nivel global, înscrierea studenților este deosebit de scăzută în tehnologia informației și comunicațiilor [three percent]științe naturale, matematică și statistică [five percent]și în inginerie, producție și construcții [eight percent].”

Schimbarea acestor numere va dura timp, iar cartea lui Singh va juca, sperăm, un rol important în sensibilizarea părinților și a profesorilor cu privire la necesitatea de a încuraja toate fetele indiene care iubesc știința. Această carte oferă 11 modele diferite, fiecare cu o poveste convingătoare, demnă de a fi împărtășită pe scară largă. Ar fi deschis ochii și pentru băieți. Ei trebuie să se educe cu siguranță despre contribuțiile pe care femeile indiene le-au adus în lumea științei.

Chintan Girish Modi este scriitor, jurnalist, comentator și recenzor de cărți.

Citiți toate Cele mai recente știri, trendingnews, CricketNews, Știri Bollywood,
IndiaNews și știri din domeniul entertainment-ului Aici. Urmariți-ne pe Facebook, Stare de nervozitateși Instagram.